Wednesday, September 17, 2008

Important ,important announcement..

July04/05,



Great news!



We have already revised the cost for the batch dinner.

The price for the batch dinner now::RM 65!!



and since we received a lot of feedbacks and comments regarding the t-shirts for the door gifts,we had come up with something to replace them.

This time,let us surprise you.



The t shirt design requested earlier will still be opened since all of it will be considered to be chosen as the official logo for the batch dinner itself.Keep posting the designs ASAP because we will be finalizing the design by Thursday night.

Thank you

12 comments:

Anonymous said...

tak ada tshirt, tapi tolak lima ringgit je? better lagi dapat shirt kot. sebab harga beza sikit sangat. takpe lah. better than nothing. thanks to the committee though for trying. i'm still going anyway for the sake of supporting our dinner batch. harap-harap ktorg mmg akn diSUPRISEkan la. all d best to d komiti sumer. c yall thereeeee.

Anonymous said...

sepraissssssss~ :D

Anonymous said...

chop! musykil nya bila i think about it. this is based from the other comments posted in previous posts.

kalau betul la memang makan buffet tu lagi murah, kenapa pulak dari awal tiket dinner kite ni tak murah? 70ringgit tuh mahal dowh.

tak payah la nak banding2 dengan kolumpo semua. kita ni kat tronoh. buat cara sempoi bergaya sudah.
so what kalau dinner batch sebelum2 ni mahal, kita pun kena setanding mahal la dengan diorang? kaman la.

lagipun, dinner2 batch2 lain tu harga 70-80rm jugak, tapi diorang buat SERVING jugak. ada kah diorang tu buat buffet? (itupun kalau memang betul la buffet tu dikatakan lagi murah dengan ala-carte.) kita bayar harga sama lebih kurang. tapi kenapa kite dapat value lagi kurang? (value dari segi servis maksud aku.)haha aku bandingkan ni sebab ada orang-orang (tak semestinya korang) asyik kata kita punya dinner ni lebih murah dari dinner2 lain.

kite ni theme dinner nak gempak-gempak. tapi, haha aku nak gelak puas2 je la nanti tengok yang pompuan2 dengan dress meleret2 heels terjengket2 nak berjalan meja buffet aambil makanan. yang laki pulak dok beratur2 memanjang-manjang ambil makanan berlonggok2 satu pinggan. dan nanti ada pulak orang-orang lain yang duduk ternganga buang masa tunggu makanan top up atau makanan yang dah licin di ambil orang.

sedangkan berbuka puasa petronas yang FREE FREE FREE kat masjid semalam tu pun beratur kejap orang dah bising-bising. ini kan, orang-orang yang dah bayar BANYAK DAN MAHAL, tapi kena leceh-leceh bersusah payah nak pegi amik makanan? aih. baik hati sungguh komiti member ni semua nak menyenangkan kerja staff hotel tu. *WINK*

bukan apa. kalau la alasan berjalan-jalan tu untuk mingle around, aku rasa, tak ada nye boleh mingle around, kalau nanti kita stuck asyik beratur je memanjang. last-last asyik2 cakap dengan orang depan dan orang belakang. dan orang-orang waktu on the way nak pergi dan balik ambil makanan. haha. if itu yang socializing nye sangat, oh that sound 'so fun' lah. haha

bukan apa. kalau bayar mahal-,mahal, tapi kita selesa, orang takkan persoalkan... simple as that. tapi aku tak faham taraf selesa macam mana la agaknya nanti waktu nak ambil makanan nanti.

orang kata, dinner ni kenangan terakhir sebelum masing-masing dengan hal sendiri. ya saya setuju la. tapi harga yang kita bayar untuk satu kenangan ni, termasuk dengan harga untuk mengisi perut ku dan perut-perut korang jugak! taknak la kan, ada terselit kenangan macam,
"dinner semua best, tapi kena beratur panjang untuk food. makan tak puas".
macam slack sungguh kalau ada komen macam tu kan? nama pun dinner = makan malam. so acara makan-makan tu kena la yang jadi paling sebaik mungkin.

kalau makanan tak banyak macam buffet tu pun tak apa, kalau la harga tiket boleh kurangkan lagi. nak kata menu tu banyak sangat, aku usha-usha nampak sayur je pun la yang banyak. semua jenis sayur nak letak. haha main menu nya ape je lah sangat.

kalau nak bayar mahal, tapi boleh serve food straight atas meja padeku, tak apa la jugak. selesa. nak makan pun senang. gembira. cepat makan = cepat habis makan = cepat dapat jalan2 borak2 lepak2 camwhoring dengan member2 meja lain.

dan oh, kalau nak sangat buat orang yang datang tu mingle around, baik korang buat open seat je. haha campur-campur orang sana sini. siapa cepat dia dapat. jangan duduk dengan geng2 je. haha tak payah susah2 kena booked table. haha <-- antara idea pelik.


dan. aku rasa la. part of the price matter ni salah komiti jugak. patutnya komiti kena la fikirkan kawan2 satu batch ni. FIGHT FOR THE BEST PRICE. BARGAIN. tak semestinya mahal tu best, menarik, bergaya, kool, diingati. tak semestinya murah itu hampeh.

patutnya kalau dari awal komiti tu dah set nak letak pricing tiket yang berpatutan, budget untuk dinner tu pun patutnya cuma berligar-ligar around tu jugak la.

ada je dinner yang tak sampai 40ringgit, tak ada sponsor, tapi aku tengok2 meriah je. orang2 semua pergi dan pulang dengan gembira. tak ada siapa yang bising-bising.

ini, kata korang buat blog. kata dinner batch, tapi aku tengok komen-komen kat sini bukannya korang endahkan sangat. soalan-soalan yang dipersoalkan pun komiti tak jawab. komiti buat-buat tak tau, buat-buat tak nampak. orang2 lain yang di luar komiti pulak yang jawab lebih2. sedangkan kita dan korang yang biasa-biasan ni pun sama2 jugak tatau. yang buat decision semua komiti.

memang la member sama member. aku pun pergi jugak dinner ni. bukannya aku tak pergi. aku dah bayar full lagi. so korang jgn nak kata aku tak support pulak. and jangan kata nak suruh2 aku join komiti pulak. dah korang kata aku boleh share idea aku kat sini. so aku bagitahu je la apa aku rase. and sesungguhnya aku tak berminat pun nak join komiti tu.

mmg la diorang tu jadi komiti secara sukarela. TAPI, diorang jugak yang merelakan diri nak meng-organize dinner tu. tiba-tiba je komiti dah terwujud. member-member sendiri pulak tu. tapi orang-orang lain, budak-budak lain terabai.

tapi fine. tak kisah la komiti tu satu geng ke ape ke. asalkan dinner tu memuaskan hati, then okay la. tapi, haha setakat ni apa sangat je la aku nampak.

komen-komen pun tak ada apa jugak.

tak logik. buang t-shirt, tapi tolak LIMA RINGGIT je? tak rasa apa pun beb. tak rasa. lain la kalau korang kurangkan sepuluh ringgit ke apa.

takpun buat la promosi ke apa. beli 9 tiket free satu ke ape. ada belajar marketing tak kakak-kakak abang-abang oi? tak belajar pun takpe.. tapi ini semua common sense je.

ini pun aku dengar cerita. aku tanya kawan-kawan batch lain. diorg pun tak berkenan nak pergi. ramai yang belum bayar habis. lebih ramai lagi yang belum konfem nak pergi. sedangkan diorang-diorang tu sama kos sama batch tau dengan komiti-komiti member tu. so aper cerita di situ?

walau apa pun, tolong la jangan menggelupur dan merengek sana sini bila kena tegur atau komen macam ni. dah korang kata boleh komen, so aku jalan kan lah tanggungjawab aku. sebab aku mengaku aku tak hawt dan berjasa dan terkenal dan baik hati sangat nak volunteer kan seperti ahli-ahli komiti yang lain. ini saja yang aku mampu untuk korang dapat dengar idea dan isi kepala otak aku.

tolong terima dengan hati terbuka. jangan setakat kata nak masukkan dalam meeting dinner, tapi, haha korang buat tak tahu jugak. macam tak ada hasil pun kitorang komen2 ni. haha

in the end, ikot kepala otak korang jugak. haha macam jadi dinner syok sendiri la pulak.

kalau orang tak bising-bising sekarang pun, kalau waktu dinner tu tak best, orang akan lagi bising dengan maha dahsyatnya!! time tu lagi la komiti tak boleh lari mana kena pekakkan telinga je dengar semua komen. so orang-orang yang komen dekat sini sebenarnya berniat baik la, sebab ada sikit-sikit niat nak tolong orang dari kena sembur gila-gila nanti!

*peace*

p.s. tapi sampai sekarang aku tak ada dengar jawapan dari komiti dinner sendiri kenapa diorang choose buffet dari serving. ah benda ni kecil je. tapi, kalau ada orang tak puas hati, korang kena la bagi penjelasan. jangan guna orang lain to cover your ass, please.

tolong lah jangan ambil mudah hanya sebab ini dinner batch, dan akhirnya orang pergi just for the sake kawan-kawan dan dinner batch. kalau setakat nak hangout la, mapley pun boleh. setakat nak pakai lawa-lawa, alah aku pakai cun-cun pergi hi tea dekat syuen tak sampai pun 20 ringgit. haha nak dengar live band? alah, music fest kan ada. tak ada hal la sayang. memories? alah memori 4 tahun di sini beribu ganda lagi bermakna dan banyak dari dinner batch semata-mata.

takkan hanya semata-mata kita pergi sebab we have to go,, bermakna kita kena butakan mata, pekakkan telinga, pada perkara-perkara yang tak make any sense?



thanks rakan-rakan!
jumpa di dinner nanti! kita tentukan apa hasilnya kerja keras rakan2 sukarela kita ni.

and for the komiti, thanks for voluntering to plan this dinner. and thanks so much for working so hard. harap-harap semua hasil usaha korang di terima dan dapat dibanggakan oleh semua orang dan bukan setakat syok sendiri dan suka-suka hati sendiri je.

chiao and all the best!~

Anonymous said...

wah..nak jugak la komen pakai name glamer..hye jane doe.Im john doe.

papepun still x paham apesal la manusia zaman skang xleh kasi komen leklok.

Best sgt ke jadi sarcastic yg cam bagus tu?

Klah,takde mase seploh jam nak tulis karangan dlm blog ni.

Hope the dinner will go well.

Anonymous said...

haha..panjang gler comment ko jane...sampai ak nak bace pon x larat..huhu (bace sampai setengah jek)..tp mostly yg jane ckp ade point gak la..walaupun die munkin menghabiskn mase 10jam nak tls comment nie..atleast die concern...so..hope ade la perubahan lg...baru nak g pon cambest jek!

huhu~
pape pon thankz 4 your hardwork commitee ( atau skrg dorg pgl volunteer ) harap ak x kecewe pegi dinner tuh~~


selamat berpuase~~
peace~~

Mohd Nurul Amin said...

hmm jane got the point, komen yg tak terlalu emo. bleh dikatakan agak membina.. bagus2.. tapi kalo bleh reveal nama la... jgn dok pakai nama samaran je

Anonymous said...

hi jane!!! hi john!!!!

i'm sandra.. aku pun nk gune nama glamer gak la..huahuahua..

well.ape yg dikatekan leh jane tu mmg bernass and bergunee.teguran or comment tak semestinye elok je.sometimes comment yg sarcastic tu perlu je. takkan nak baik baik je kan..

its ok, pape yg baik tu amek la, yg tak elok tu tak yah laa.

pape pun... hope dinner goes well.. btw, asal commitee takde bangse lainn? ermmm, dieorg chinese or indian ke ?.. baru majmukk.. macam committee open house hari rayee jeee. huahauhaua...

Anonymous said...

sorry guys. i took less than 1 hour to post that. ;) tak apa kot ambil masa. itu semua dari apa yang aku nampak & lihat dari persekitaran. at least aku komen dekat tempat yg sepatutnya, tak cakap belakang-belakang, kan?

sarcastic ke aku? cakap berlapik-lapik takut tak tersampai pulak the point. cakap straight sangat, takut kata harsh pulak. hihi

apapun cukuplah dikenali as jane. aku tak dikenali ramai pun. n i dun need a limelight.

aku letak nama betul, tak semestinya korang kenal. komiti letak name betul pun aku tak kenal semua nya jugak. commentors letak nama betul/glamour, pun aku tak kenal jugak. atau pun diorang letak nama betul, tapi profile tak boleh display pulak. kalau nama betul, nanti ada orang kecik hati, time dinner ada pulak kerusi aku senget sebelah, pinggan sumbing, orang langgar tumpahkan air pulak kat baju febeles aku. hihi (tapi aku tau kita semua sebenarnya beradab dan tak sekeji tu) ;p


so hai korang. i'm jane. aku post panjang-panjang, and i've paid to go to the dinner. c y'all there. :)

Anonymous said...

hauahuahaua.
btw jane aku suke bace ko nye comment tu. walopun smpai half tu aku dh pening2 lalat tp teruskn gak coz interesting.. well, u got all the points. sarcastic br cool! semue ko ckp tu kan semue bebdk yg dok pk pk and mempersoalkan.. aku rs baik commitee bc ko nye comment je. hehe!

alaa, takyah letak name betul pun takpe, jgn la schema sgt.. huhu
rilex rilex sudey~.

btw aku rase semue tgh bz fyp kot sbb tu la cm silent hill skit. aku rase after raye ni sure ramai yg nak gi. alaa biase la tu, dak utp suke sgt lastmin ni. cm tak biase je u all ni. lastmin pun QUALITY penting juge. so consider la commentx2 yg best alraitt !!. ;)

chaxX said...

salam,

berjumper lagi kite di sini.


1st of all jgn ckp kami yg tlg2 organize ni buat xtau org komen kt sini.FYI, beside our hectic schedule we spent time looking through komen rkn2 sumer kt blog ni.and all of ur suggestion/criticsm/ideas sumer kami diskus in our meeting and do whatever we can to improve our dinner..(take note yer)


i personally request fom ALL of u..my frens of JULY 04/05 batch to understand or at least TRY to understand us (organizer) situation. We deal with the hotel management.believe me its not an easy task.On behalf of the organizer, i apologize for the delay.

To satisfy wat u expect from the dinner is what we are trying our best to give to all of u.

NOW..ticket price have been reduced even below our budget.But its ok, ade jugak org2 yg bermurah hati nk sponsor/contirbute to us.Belive me all the money goes to the cost of organizing this event.WE DID NOT take any cents from ur ticket money.

and NOW..we give u SERVING as our dining style..


to comment is easy kan?
we are part of july 04/05 jgak remember that:)


SalaM rAYA MY FRENSSS~

Anonymous said...

cool db... cool! "to comment is easier than organizing." yeah i understand that. it's hard. i've been there, done that. so a big tabek to all of you for trying to make this happened.

we're not trying to bring you down by giving comment, but as much as we can, we too, tried to be involved with the dinner.

we are part of the batch too. takkan kami nak biar the dinner spoilt kot.

all i can say is, sometimes, some people need to be convinced more than other people. that's all. :)

cool lah kalau korang consider the comments semua. there's progress. nampak update. kalau korang tak tunjuk, kitorang tak nampak, then di situ la semua problems wujud.

there's always room for improvement! so yeah, thanks again for making changes here n there.

no hard feelings yer, komiti! we appreciate all your hard work. :) thanks to the sponsors jugak yang bermurah hati semua tu!

see ya at the dinner, guys!

chaxX said...

salam,


i don't know how many times have i said thank you to all of u for ur words share and supports u guys gave in this blog.and it will never be enough to thank u all;)


we APPRECIATE ur concern/suggestions among many other things:)



again..MANY2 THANX..and hope for the success of our 1st gathering on the 11th October.Can't wait to c ALL OF U BATCH JULY 04/05 THERE!


Regards.